HANDELSBETINGELSER

GENEREL INFORMATION

Disse handelsbetingelser er gældende, når du bestiller varer på saerligherlig.dk eller på anden vis via PGU Rosenholm. Alle aftaler indgås på dansk.

Webshoppen saerligherlig.dk drives af PGU MEDIE som ejes af;

Den 3. Uddannelsesfond, Rosenholm Syddjurs Kommune
Banevej 2
8543 Hornslet

Når du har placeret en ordre vil du modtage en ordrebekræftelse på dit køb via e-mail. Vi anbefaler, at du gemmer dette dokument.

Du har altid ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra det tidspunkt, hvor du har modtaget dine varer, som er uddybet i afsnittet ”Fortrydelsesret”.

Endvidere er dit køb omfattet af Købelovens mangelregler, som du kan læse mere om i afsnittet ”Reklamation og fejlleverede varer”

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores Persondatapolitik her, som fortæller om, hvordan vi bruger de oplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af hjemmesiden i øvrigt.

BESTILLING

Afgivelse af bestilling via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Særlig Herlig har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, betalingsfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, prisfejl, oversolgte varer eller lignende. Bindende ordrebekræftelse sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Modtager du ikke e-mailen, hvor det fremgår hvilke varer du har bestilt – har vi ikke modtaget din ordre. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra Særlig Herlig med information om, at vi har afsendt varen.

Betalingsmetoder

Du har mulighed for at betale med Dankort, Visog MobilePay. Din betaling vil først blive trukket på den valgte betalingsmetode, når din ordre er håndteret af Særlig Herlig hvortil du vil modtage en ordrebekræftelse.

Betaling med kreditkort

Du kan trygt anvende dit betalingskort hos os. Vores betalingssystem er PCI certificeret via vores betalingsindløser. Betaler du med kort, vil du blive bedt om at indtaste dine personlige kortoplysninger, disse informationer håndteres af vores betalingsindløser og Særlig Herlig modtager kun den forsendelsesinformation du indtaster på vores side.

To-faktor-godkendelse af køb på Særlig Herlig

For at øge sikkerheden ved online køb, har EU besluttet at ALLE online butikker skal indføre to-faktor-godkendelse. Når en betaling skal godkendes med to sikkerhedsfaktorer, giver det endnu større sikkerhed og identifikation – ved onlinebetalinger. På denne måde gøres det sværere for IT-kriminelle at misbruge kortet.

Verifikation af dig som kunde kan ske ved hjælp af forskellige metoder, såsom NemID eller en adgangskode via sms, afhængigt af hvilke metoder din bank understøtter.

For dig som kunde betyder det, at du skal godkende og bekræfte din betaling hos Særlig Herlig en ekstra gang, før dit køb kan gennemføres. Denne godkendelse gælder typisk for alle køb over 225 DKK.

Hvor lang tid frem reserveres der penge på mit kort?

Hvis du handler med debitkort på saerligherlig.dk (Visa Debit eller Mastercard), vil der ved gennemførelse af bestillingen blive reserveret et beløb på dit kort, svarende til totalen på din ordre. Når din ordre er blevet pakket, vil pengene blive trukket fra dit kort, hvilket sletter reservationen.

Hvis du annullerer din ordre, giver vi straks kortudsteder besked om at slette reservationen. Hvornår reservationen bliver hævet, afhænger af din aftale med kortudsteder.

Betaling med MobilePay

På saerligherlig.dk kan du anvende MobilePay som betalingsmetode. Bemærk, at du skal have aktiveret nethandel i din MobilePay app for at kunne anvende MobilePay.

PRISER OG LEVERING

På saerligherlig.dk er alle de anførte priser for varer, forsendelsesomkostninger og andre omkostninger inklusive skatter, moms og afgifter.
Bemærk, at prisen på en style kan under udsalg og kampagner variere fra farve til farve.

Læs mere om forsendelsesomkostninger og leveringsmuligheder under Forsendelse og levering.

Leveringsbetingelser

Varer bestilt på saerligherlig.dk leveres kun til adresser i Danmark. Ønsker du en anden leveringsadresse uden for danmark bedes du kontakte Særlig Herlig direkte her. Tidspunkt for levering kan variere og informeres særskilt her

Vi leverer til privatadresser, erhvervsadresser eller BRING Udleveringssteder/GLS PakkeShops/PostNord Nærbokse. Der skal kvitteres for varerne ved modtagelse/afhentning. Kvitteringen foretages af dig selv eller øvrige personer på leveringsadressen med bindende virkning for dig. Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen.

Inden du kvitterer for modtagelse af pakken er det en god idé, at du kontrollerer pakkens emballage. Er pakkens emballage beskadiget anbefaler vi, at du nægter modtagelse af pakken. Du kan nu oprette en reklamation til fragtselskabet/udleveringsstedet/pakkeshoppen og/eller kontakte Særlig Herlig om vi kan være dig behjælpelige.

Hvis pakkens indhold er beskadiget, bedes du ligeledes tage kontakt til Særlig Herlig.
Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det. Læs mere under afsnittet Reklamation.

Forsendelse

Når du handler hos saerligherlig.dk kan du frit vælge at få dine varer leveret med enten BRING, GLS eller PostNord. Alle varer sendes som pakkepost og du har derfor mulighed for følge din pakke via track & trace fra den afsendes, til den bliver leveret. Se mere info og dine forsendelsesmuligheder her.
I tilfælde af at den/det valgte PakkeShop/udleveringssted er fyldt, vil din ordre blive leveret til nærmeste PakkeShop/udleveringssted.

FORTRYDELSESRET

Hvis du ønsker at returnere en vare, har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen. Bemærk, at du skal sende varen retur senest 14 dage fra den dag, du har givet besked om, at du har fortrudt dit køb.

Det er vigtigt, at varen returneres med hængemærker og i samme stand, som da du modtog den, for at få tilbagebetalt hele dit købsbeløb. Hvis du ønsker at returnere din vare har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager varen. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal dette meddeles Særlig Herlig. Meddelelsen skal gives ved at skrive til mail@saerligherlig.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret – hvorefter du har 14 dage til at returnere varen. Herefter vil du modtage yderligere informationer, så som adresse med mere. Du skal selv betale for returnering, du kan med fordel anvende det medsendte forudbetalte returlabel. Hvis varen er intakt, vil der ikke blive pålagt nogen form for gebyr for returnering af produktet.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Bemærk, hvis din returvarer eller reklamation har en samlet værdi på under DKK 199,- bedes du kontakte Særlig Herlig direkte via denne formular. Dette i håbet om at vio kan finde en løsning der holder dine såvel som vores udgifter nede på returforsendelsen.

Tilbagebetaling

Vi tilbagefører altid dine penge til samme betalingsmetode, som du betalte dine varer med. Pengene tilbageføres senest 14 dage fra den dag vi modtog din meddelelse om fortrydelse.

Vi kan tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har sendt bevis for afsendelse af varerne – alt efter hvad der indtræffer først.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Hvis varen er behandlet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Bemærk: Du er ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Du har ikke krav på tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse af dit køb.

Sådan gør du

  1. Pak returvarerne forsvarligt ind. Du kan med fordel anvende forsendelsesposen, som du modtager dine varer i. Med denne mulighed sparer vi dig for at skulle investere i dyr returemballage – til gavn for både dig og miljøet.
  2. Påfør returlabel med bla. Distinasionsadresse.
  3. Indlevér returpakken ved dit nærmeste BRING/PostNord Udleveringssteder/GLS PakkeShops – hurtigst muligt og senest indenfor 14 dage. (Returlabel oplyser dig hvilken distributør der er valgt)

Bemærk, at du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor kvittering på indlevering samt evt. track & trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Kampagnevarer

Vi gør opmærksom på, at kampagnen Gratis produkt ikke gør sig gældende på tillægsordre. Skulle du være uheldig, at dit Gratis produkt er gået i stykker, er det omfattet af reklamationsretten og produktet sendes retur på normalvis*.
Godkendes reklamationen erstatter vi dit produkt med et nyt tilsvarende produkt. Skulle varen imidlertid være udsolgt, vil du blive kontaktet for en kompensation.

REKLAMATION OG FEJLLEVEREDE VARER

Hos Særlig Herlig er kvalitet i fokus, men hvis du mod forventning skulle opleve fejl eller mangler ved en vare, er dit køb omfattet af Købeloven, herunder mangelreglerne, og du har 24 måneders reklamationsret på alle varer.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig” tid efter, at du har opdaget evt. mangel ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. En reklamation der fremkommer inden for to måneder efter, at du har opdaget fejlen, er altid rettidig.

Selvom vi hos Særlig Herlig har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i Købelovens forstand.

Returforsendelsen er naturligvis fragtfri for dig, når du blot benytter vores returlabel og reklamationen er berettiget. (Benyttes en dyrere fragtform refunderer vi kun op til 35 DKK). Vi tilbagebetaler købsprisen, når vi har fået varen retur, medmindre du får en ny vare i erstatning for den oprindelige vare. Ved afviste reklamationer vil du blive kontaktet direkte.

Bemærk, hvis din returvarer eller reklamation har en samlet værdi på under DKK 199,- bedes du kontakte Særlig Herlig direkte via denne formular. I formularen vedhæftes produktinformation, billede(r) samt beskrivelse af fejlen på varen. Du vil herefter blive kontaktet om det videre forløb.)  Dette i håbet om at vio kan finde en løsning der holder dine såvel som vores udgifter nede på returforsendelsen.

Sådan gør du

Er en vare beskadiget eller defekt, kan du lave en reklamation. Bemærk venligst, at du kan kontakte os direkte via denne kontaktformular. formularen vedhæftes billede(r) samt beskrivelse af fejlen på varen. Du vil herefter blive kontaktet om det videre forløb. På den måde kan vi hurtigst muligt tilbyde en løsning på problemet på baggrund af dine informationer. Du vil ligeledes modtage en returseddel ink. Modtager adresse mm.

Paki varen forsvarligt ind, og send varen retur hurtigst muligt. Aflevér returpakken ved nærmeste Udleveringssted/PakkeShop. Returlabel oplyser dig hvilken distributør der er valgt.

Bemærk, at du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track & trace nummer. Vi gør opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Fejlleverede varer

Oplever du at modtage en forkert vare, sender du blot varen retur til os, og vi sender fragtfrit en ny vare til dig. Er varen udsolgt tilbagefører vi det fulde beløb til dig.
I tilfælde af fejlleverede varer er returforsendelsen naturligvis også fragtfri for dig, og du følger blot samme fremgangsmåde som ved returnering.

OBS.
Ved reklamation af ’’Gratis produkt’’ henviser vi til afsnittet Kampagnevarer, under Returnering.

ANDRE FORHOLD

Cookies

Når du besøger saerligherlig.dk første gang vil du møde vores cookie banner, hvor du har mulighed for at acceptere vores cookies.
Du kan finde mere information omkring cookies her.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Saerlig Herlig på +45 40 40 39 86 eller mail@saerligherlig.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus  

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse maildk@pompdelux.com.

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse vilkår og betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Shopping Cart