RETUR POLITIK

FORTRYDELSESRET

Hvis du ønsker at returnere en vare, har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen. Bemærk, at du skal sende varen retur senest 14 dage fra den dag, du har givet besked om, at du har fortrudt dit køb.

Det er vigtigt, at varen returneres med hængemærker og i samme stand, som da du modtog den, for at få tilbagebetalt hele dit købsbeløb. Hvis du ønsker at returnere din vare har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager varen. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal dette meddeles Særlig Herlig. Meddelelsen skal gives ved at skrive til mail@saerligherlig.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret – hvorefter du har 14 dage til at returnere varen. Herefter vil du modtage yderligere informationer, så som adresse med mere. Du skal selv betale for returnering, du kan med fordel anvende det medsendte forudbetalte returlabel. Hvis varen er intakt, vil der ikke blive pålagt nogen form for gebyr for returnering af produktet.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Bemærk, hvis din returvarer eller reklamation har en samlet værdi på under DKK 199,- bedes du kontakte Særlig Herlig direkte via denne formular. Dette i håbet om at vio kan finde en løsning der holder dine såvel som vores udgifter nede på returforsendelsen.

Tilbagebetaling

Vi tilbagefører altid dine penge til samme betalingsmetode, som du betalte dine varer med. Pengene tilbageføres senest 14 dage fra den dag vi modtog din meddelelse om fortrydelse.

Vi kan tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har sendt bevis for afsendelse af varerne – alt efter hvad der indtræffer først.

returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Hvis varen er behandlet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Bemærk: Du er ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Du har ikke krav på tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse af dit køb.

Sådan gør du

  1. Pak returvarerne forsvarligt ind. Du kan med fordel anvende forsendelsesposen, som du modtager dine varer i. Med denne mulighed sparer vi dig for at skulle investere i dyr returemballage – til gavn for både dig og miljøet.
  2. Påfør returlabel med bla. Distinasionsadresse.
  3. Indlevér returpakken ved dit nærmeste BRING/PostNord Udleveringssteder/GLS PakkeShops – hurtigst muligt og senest indenfor 14 dage. (Returlabel oplyser dig hvilken distributør der er valgt)

Bemærk, at du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor kvittering på indlevering samt evt. track & trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

REKLAMATION OG FEJLLEVEREDE VARER

Hos Særlig Herlig er kvalitet i fokus, men hvis du mod forventning skulle opleve fejl eller mangler ved en vare, er dit køb omfattet af Købeloven, herunder mangelreglerne, og du har 24 måneders reklamationsret på alle varer.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig” tid efter, at du har opdaget evt. mangel ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. En reklamation der fremkommer inden for to måneder efter, at du har opdaget fejlen, er altid rettidig.

Selvom vi hos Særlig Herlig har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i Købelovens forstand.

Returforsendelsen er naturligvis fragtfri for dig, når du blot benytter vores returlabel og reklamationen er berettiget. (Benyttes en dyrere fragtform refunderer vi kun op til 35 DKK). Vi tilbagebetaler købsprisen, når vi har fået varen retur, medmindre du får en ny vare i erstatning for den oprindelige vare. Ved afviste reklamationer vil du blive kontaktet direkte.

Bemærk, hvis din returvarer eller reklamation har en samlet værdi på under DKK 199,- bedes du kontakte Særlig Herlig direkte via denne formular. I formularen vedhæftes produktinformation, billede(r) samt beskrivelse af fejlen på varen. Du vil herefter blive kontaktet om det videre forløb.)  Dette i håbet om at vio kan finde en løsning der holder dine såvel som vores udgifter nede på returforsendelsen.

Sådan gør du

Er en vare beskadiget eller defekt, kan du lave en reklamation. Bemærk venligst, at du kan kontakte os direkte via denne kontaktformular. formularen vedhæftes billede(r) samt beskrivelse af fejlen på varen. Du vil herefter blive kontaktet om det videre forløb. På den måde kan vi hurtigst muligt tilbyde en løsning på problemet på baggrund af dine informationer. Du vil ligeledes modtage en returseddel ink. Modtager adresse mm.

Paki varen forsvarligt ind, og send varen retur hurtigst muligt. Aflevér returpakken ved nærmeste Udleveringssted/PakkeShop. Returlabel oplyser dig hvilken distributør der er valgt.

Bemærk, at du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track & trace nummer. Vi gør opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Fejlleverede varer

Oplever du at modtage en forkert vare, sender du blot varen retur til os, og vi sender fragtfrit en ny vare til dig. Er varen udsolgt tilbagefører vi det fulde beløb til dig.

I tilfælde af fejlleverede varer er returforsendelsen naturligvis også fragtfri for dig, og du følger blot samme fremgangsmåde som ved returnering.

OBS.
Ved reklamation af ’’Gratis produkt’’ henviser vi til afsnittet Kampagnevarer, under Returnering.

Shopping Cart